
Title Etiketi Ne Demek
Title etiketi HTML öğeleri arasında yer alır. Web sitesinin başlığı anlamına gelmektedir. Arama motoru sayfasında Title etiketi tıklanabilirdir. SEO çalışmaları için önemli bir araçtır. Arama motorlarında yer alan sayfalar indexlenirken, başlık kısmı kullanılmaktadır.
Başlıklar koyu mavi renkli olur. Eğer sayfa aynı tarayıcı üzerinden daha önce ziyaret edilmişse title etiketi pembe renge döner. Örneğin Google arama motorunda SEM SEO yazıp arattık. Karşımıza çıkan sonuçlar indexlenir ve tagle bize sunulur. Title taglerin nasıl yazıldıkları önemlidir. Çünkü, başlık yazmak için seçim ne kadar doğru yapılmışsa kullanıcıların bu siteyi ziyaret etme olasılıkları artmış olur.
SEO Title Nasıl Seçilir ?
SEO title seçimi içn düzgün imla kurallarını kullanmak gerekir. Ayrıca başlık çok uzun olmamalıdır. Başlık ile ilgili gerekli açıklama zaten açıklama kısmında yapılacağı için başlık kısmını kalabalık tutmak gereksiz olur. Site içeriği ile uygun başlık tercih etmek gerekir.
Ayakkabı satan bir internet sitesinin başlığı ayakkabılar ile ilgili olmalıdır. En uygun fiyat ayakkabılar gibi bir başlık uygun bir seçimken ayak ağrısı alakasız bir tercih olacaktır. Uygunsuz seçilen başlıklar sitelerin daha az ziyaretçi almasına neden olur.
Başlıklar açıklama kısmında bile önemlidir. Meta açıklama kısmı çok iyi yazılmış bile olsa, başlık kötü olduğu zaman sıralamayı yükseltmek mümkün olmayabilir. Durumun tam tersi eğer açıklamanız kötü, başlığınız iyi ise yine de siteniz üst sıralarda yer alabilir.
SEO Title Kaç Karakter Olmalıdır ?
SEO title karakter uzunluğu en çok 65 en az 30 olmalıdır. Eğer yazdığınız başlık 65 üzeri ise, başlık elemanları arama sonuçlarında görülmemiş olur. Başlığın bir kısmı nokta nokta görülür bu da istenilen bir durum değildir.
SEO uyumlu title etiketi belirlerken sayfanın anahtar kelimelerinin önceden belirlenmiş olmasına özen gösterin. Mümkün olduğu kadar anlamlı anahtar kelime kullanımı yapın. Anahtar kelimeyi kullanmak için anlamsız başlıklar tercih etmeyin. Anahtar kelime ne kadar çok kullanılırsa o kadar iyidir diye bir kaide yoktur.
Uygun miktarda anahtar kelime kullanmak gerekir. İdeal olarak 3 tane anahtar kelime kullanmak yeterli olur. Ayrıca başlıklarda çift title kullanılmaması gerekir. Bu durum başlığın bölünmüş olduğu izlenimini vereceğinden istenmeyen bir durumdur.
Başlık Koyarken Nelere Dikkat Etmek Gerekir ?
Başlık koyarken dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde sıralanabilir:
- Başlık ve içerik uyumlu olmalıdır,
- Kullandığınız başlıklar kesinlikle kopya değil, özgün olmalıdır,
- Başlık çok uzun olmamalıdır,
- Başlıkta anahtar kelime geçmelidir,
- Başlık ile ilgili açıklama açıklama kısmında yer almalıdır,
- Dikkat çekici başlık kullanılmalıdır,
- Başlık oluştururken markanızın ismine yer vermeniz iyi olur,
- Kullandığınız dilin anlaşılır olması gerekir,
- Başlık ayraçlarına dikkat edin bu ayraçlar başlığın kalitesini ve anlaşılırlığını bozmamalıdır,
- Kullanıcıların ilk önce arama motorunda başlığı görecekleri unutulmamalıdır,
- Ne kadar ilgi çekici ve kaliteli başlık kullanılırsa sitenin aldığı trafik de o oranda yüksek olacaktır.
SEO Title Neden Önemlidir ?
SEO title önemi sitenin ilk başta izlenimini bu başlıklar aracılığı ile vermesinden ileri gelmektedir. Uygun title etiketi seçilmiş internet siteleri kullanıcılar tarafından yoğun olarak tercih edilmekle birlikte, yanlış seçim yapılması halinde inşalar bu siteleri tercih etmeyeceklerdir.
Başlıkta marka ismine yer verilmesi, markanın reklamının yapılmasını sağlar. Bu şekilde müşterilerinizin aklında kalırsınız, müşteri potansiyeliniz artar.
İnsanlar ürün, hizmet satın almak için internet sitenizi ziyaret ederken. Tıklanma arttıkça, sıranız da kendiliğinden artar ve bu şekilde zincirleme olarak daha fazla tıklanma almaya devam edersiniz.