
Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya mecraları olan Instagram, Twitter ya da Facebook gibi platformlarda yayınlanan içerikler sosyal medya yönetimi tarafından oluşturulur. Sosyal medya yönetimi, içerikleri oluşturmanın yanı sıra aynı zamanda yayınlama ve analiz etme sürecini de kapsar.
Sosyal medya platformlarındaki kullanıcılar ile etkileşim olanağı sağlar. Sosyal medya yönetimi profesyonellik gerektiren bir iştir; dolayısıyla, sosyal medya yöneticisi hem reklam hem de yönetim alanında yeterli donanıma sahip olmalıdır.
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sosyal medya kullanımının artması ile birlikte paralel olarak sosyal medya yönetiminin de önemi ortaya çıkmıştır. İnsanların sosyal medyayı yoğun ve sık kullanması e-ticaret platformlarını sosyal medya yönetimine yönlendirmektedir.
Çünkü profesyonel bir sosyal medya yönetimi;
- Maliyet
- Erişim
- Kullanıcılar
- Performans gibi birçok avantaj sağlar.

Sosyal Medya Yönetimi Zorunluluktur
Reklam ve pazarlama bütçesi içerisinde sosyal medya reklamları en düşük maliyete sahip alanlardır. Çoğu mecrada içerik yayınlamak ücretsizdir bu yüzden hedef kitleye ulaşmak ya da internette takipçi oluşturmak için etkili bir ortam oluşturmayı sağlar.
Sosyal medya ağları işletmeleri ve markaları tüm dünyada ki kullanıcılar ile buluşturur. Geleneksel pazarlama teknikleri ile bu kadar çok insana bu kadar düşük fiyatlarla erişim sağlamak mümkün değildir.
Bundan dolayı işletmeler ve markalar için sosyal medya yönetimi bir zorunluluk haline gelmiştir. Sosyal medya alanlarını pazarlama stratejisine ekleyen işletmeler ve markalar çok daha fazla tanınır.
Sosyal Medya Platformları
Satın alma konusunda insanlar karar vermeden önce yüzde 80’in üzerinde oranda sosyal medya hesaplarını ve sosyal medya platformlarını kullanır. Platformlarda yapılan reklamlar işletmelere marka oluşturma ve potansiyel müşterilere satış yapma imkanı sağlar.
Dolayısıyla sosyal medya yönetimi performans açısından son derece etkilidir. Sosyal medya yönetiminde kullanılan platformlar;
- YouTube
- Pinterest benzer fikirler şeklinde sıralanır.

En Çok Kullanılan Facebook
1 milyarın üzerinde kullanıcıya sahip olan Facebook en çok kullanılan platformdur. Bu nedenden dolayı sosyal medya yöneticileri tarafından en fazla tavsiye edilen mecradır.
Dünya genelinde yetişkinlerin yarısından fazlası platformu her gün kullanmaktadır. Her yaş grubunun kullanım alanı olan Facebook, hedef kitlenin farklı kesimler ile bağlantı kurmasına imkan sağlar.
Aynı zamanda Facebook markaya olan sadakati arttırarak amaçlanan satın alma işlemlerini hayata geçirmeyi destekler. En önemli avantajı birçok reklam içeriğini yayınlayabilmektir. Metinden, fotoğraf ve videolara kadar birçok içerik formatı yayınlanır.
Günlük Etkileşimde Twitter
300 milyonun üzerinde kullanıcıya sahip olan Twitter, hedef kitleye bağlı olarak günlük etkileşim imkanı sağlar. Genellikle 18 ila 29 yaş arasında kullanıcı kitlesine sahip olan Twitter’da yetişkinlerin yüzde 25’inden çok daha azının hesabı bulunur.
Haberlere odaklanan sosyal medya platformu hedef kitlesi ile etkileşim kurmak isteyenler için mükemmel bir seçenektir. En büyük avantajı kullanıcılarıdır çünkü Twitter kullanıcıları her zaman aktiftir. Ancak Twitter çoğu işletme ya da marka için reklam yapılacak en doğru sosyal medya mecrası değildir.

Yeni Mecra İnstagram
Bir milyarın üzerinde aktif kullanıcıya sahip olan Instagram son dönemde sosyal medya hizmetleri açısından diğerlerine göre yeni bir mecradır. Kullanıcılarının yaş ortalaması 18 ile 49 arasında değişmektedir.
Potansiyel müşteriler ile ilişki kurmak için işletmeler açısından oldukça kullanışlı bir alandır. Sektörlere göre değişiklik gösterse de potansiyel müşteriler oluşturmak için iyi bir seçenektir. Instagram genellikle perakende, eğlence ve güzellik firmaları tarafından tercih edilir.
Instagram’ın öne çıkan en önemli avantajı kullanıcılarının platformu severek kullanmasıdır. Dolayısıyla günün çok büyük bir kısmını etkileşim halinde geçirir bu da işletmeler açısından bir şans olarak değerlendirilir.
Profesyonel Sosyal Ağ Linkedin
En büyük profesyonel sosyal ağ Linkedin 550 milyondan fazla kullanıcıya erişim imkanı sağlar. Genellikle üniversite mezunlarının popüler olarak kullandığı sosyal medya platformu, personel arayan ya da sektörde lider olmak isteyen işletmeler tarafından kullanılır.
Özellikle şirket haberlerinin ya da duyurularının paylaşılması konusunda son derece avantajlı ve kullanışlıdır. İşletmelere B2B operasyonlarında ciddi avantajlar sağlar çünkü potansiyel müşterilerin büyük bölümü bu platform üzerinden gelir.

Video Paylaşım Alanı Youtube
İnsanların yüzde 70’inden fazlasının kullandığı YouTube 1 milyarın üzerinde kullanıcı sayısına sahiptir. 18 ile 65 arasında geniş bir kullanıcı kitlesine sahip olan platform, işletmeler için bilgilendirici içerik paylaşım imkanı sağlar.
Firmalar ve markalar yaptıkları hizmet ya da ürünle alakalı videoları paylaşabilir böylelikle marka bilinirliğini arttırır. En büyük avantajı diğer sosyal medya platformlarına göre geri dönüşümün çok daha fazla olmasıdır.
Kadın Takipçi Sayısı İle Pinterest
Ciddi bir kadın takipçiye sahip olan Pinterest, sosyal medya platformu 200 milyonun üzerinde kullanıcı ile öne çıkıyor. Tanıtım amacında olmayan ürünlerin sergilenmesi için ideal bir ortam sağlıyor, platformda ürünlerin kullanımı ve özelliklerini anlatmak mümkün.

Sosyal Medya Araçları
Sosyal medya yönetim araçları ücretli ya da ücretsiz olarak sunulur ve yorumlara cevap vermeye, içerik planlamaya ve çok daha fazlasına yardımcıdır. Sosyal medya yöneticileri tarafından kullanılan en iyi araçlar;
- Buffer
- Hootsuite
- CoSchedule olarak sıralanır.
Ücretli olan Buffer sosyal medya hesaplarının yönetilmesini sağlar. Aynı zamanda gönderi programı oluşturmaya ve yapılan gönderileri planlamaya yardımcı olur. Mobil uygulaması da bulunan sosyal medya yönetimi aracı, sosyal medya yönetimini mükemmel bir hale getirir.
Tüm sosyal medya platformlarını yönetmeye yardımcı olan Hootsuite ücretli bir yönetim aracıdır. Kullanıcı sorunlarına ve yorumlarına cevap vermeye ve belirlenen stratejinin performansını izlemeye olanak sunar.
Yine ücretli olan sosyal medya yönetim araçlarından CoSchedule, sosyal medya hesabını yönetmekten çok daha fazla sonuçlar. Aracı kullanarak blog gönderilerini yayınlamak mümkündür aynı zamanda gönderileri planlamak, içerik takvimi oluşturmak söz konusudur.

Sosyal Medya Yönetim i; Odaklanan Noktalar
Oldukça geniş bir tanıma sahip olan sosyal medya yönetiminin odaklanma noktaları şu şekilde belirlenmektedir;
- Sosyal medya stratejisini denetlemek
- Hedef kitleyi araştırmak
- Sosyal medya platformları seçmek
- Sosyal medya stratejisi oluşturmak
- Sosyal medya profilini tasarlamak
- Sosyal medya reklamlarını geliştirmek
- Sosyal medya içerik takvimi oluşturmak
- Her platforma özel içerik oluşturmak
- Takipçilere cevap vermek
- Sosyal erişimi büyütmek
- Sosyal medya performansını izlemek.
Özgün Ve Anlaşılır İçerik
Önemi her geçen gün artan sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gereken konuların başında hedef kitle belirlemesi gelir. Yaş aralığı, cinsiyet bir ilgi alanı gibi kriterler ile belirlenen hedef kitle için ilgi çeken paylaşımlar gerçekleştirilir.
Kaliteli bir içerik yönetimine sahip olan sosyal medya yönetimi arama motorlarında üst sıralara çıkmaya yardımcı olur. Özgün ve anlaşılır bir içerik hedef kitlenin dikkatini çeker ve tercih nedenleri arasında yer alır.
Rekabet açısından önemli olan ise kesinlikle rakip analizi yapmaktır, sosyal medya alanlarını rakiplerden çok daha etkin kullanmak için içeriklerle desteklenmesi gerekir.

Sosyal Medya Stratejilerini Denetleme
İnternet reklamlarının yaygın olarak kullanılması ile birlikte sosyal medya hesaplarından reklam vererek ulaşmak çok daha kolay bir hale geldi. İşletmeler ve markalar bu yöntemi çok daha fazla hedefe ulaşmak için değerlendiriyor.
Sosyal medya platformları da yapılan paylaşımların doğru hedefe ulaşması konusu sürekli kontrol edilmeli. Yapılan kontroller belli dönemlerde hatta günlük olarak rapor almalı böylelikle gerektiğinde strateji değiştirilmeli ya da reklam bütçesi arttırmalıdır. İşletmeler sosyal medya yönetimini mevcut sosyal medya stratejileri denetleyerek başlamalıdır.
Hedef Kitle Araştırması
Hedefler gözden geçirilmeli, marka ile sosyal medya platformları arasında eşleşmeler sağlanmalı, sosyal medya ölçüleri bir araya getirilmeli ve analiz edilmelidir. Aynı zamanda rakipleri sosyal medya varlıkları titizlikle incelenmelidir. Yapılan bu işlemler belirlenecek strateji hakkında ön bilgi sağlar, istenen sonuçları elde etmeye imkan sunar.
Strateji denetlemesinin ardından en önemli unsur olan hedef kitle araştırması yapmak sosyal medya yönetimi için önemli bir konudur. Hedefini bilmeyen markanın herhangi bir strateji geliştirilmesi ya da başarılı olması söz konusu değildir.

Sosyal Medya Yönetimi; Doğru Platform Seçimi
Hedef kitlesini bilen buna göre strateji belirleyen işletmeler her zaman başarı odaklı sonuç alır. Hem arama motorunda en üst düzeye çıkmak hem de yapılan yatırımdan istenen başarıyı elde edebilmek için hedef kitle belirlemesi çok önemlidir.
Aynı zamanda bu durum pazarlama bütçelerine ve harcamalarına da olumlu etki sağlar. Her işletme için her sosyal medya platformu uygun değildir, işletmeye ve markaya göre en doğru alanın seçilmesi gösterilen emek ve çabanın beklediği değeri elde etmesini sağlar.
Hedef kitlesi belli olan işletmeler buna göre sosyal medya mecrasını seçer ancak mümkünse her birinde bir hesabım ya da profilin olması gereklidir. Hedef pazara göre ve belirlenen strateji sayesinde en iyi performansı yakalamak mümkündür.
Sosyal Medya Yönetimi; Blog Yazıları Ve İçerikler
Strateji geliştirmeden kampanyalar başlatılmalı bu yüzden farklı rolleri bulunan mecralarda farklı stratejiler oluşturmaya odaklanmak gerekir. Sosyal medya yönetim hizmetleri içerisinde yer alan sosyal medya tasarımı kesinlikle marka ve işletme ile bağlantılı olmalıdır.
İnsanların ilk görünüşte markayı yakalamasını sağlayacak profesyonellikte profil oluşturmaya odaklanmak gerekir. Genellikle statik resimlere odaklanan sosyal medya tasarımı ile gönderi katılımı artar ve geri dönüşüm sağlanır.
Bir sosyal medya yöneticisinin dikkat ettiği reklam özellikleri arasında içerik, seyirci, tıklama başı maliyet, medya ve harekete geçirici mesajlar yer alır. Bu özelliklerin tamamı reklamdan elde edilecek başarı için önemlidir.
Zor olan ilgi çekici bir reklam oluşturmak değil doğru kitleyi hedefleyen reklam oluşturmaktır. Sosyal medya hesapları için oluşturulan içerik takvimi bir çeşit referans noktasıdır. Takvim içeriğine göre planlanan gönderiler görüntülenir, blog yazıları ve içerikler yayınlanır.

Sosyal Medya Yönetimi; Takipçilere Cevap Vermek
Her sosyal medya platformu için özel içerik oluşturmak hedefe ulaşmakta atılan en önemli adımdır. Şirketin amacını ortaya koyan bir sunduğu ürün ya da markayı tanıtan içerikler alanında uzman bir ekip tarafından hazırlanır.
Sosyal medya yönetiminde olmazsa olmaz unsurlardan biri de takipçilere cevap vermektir. Yapılan yorumlar takipçiler ile firma arasında etkileşim sağlar bu sayede marka bilinirliği ve marka sadakati artar. Aynı zamanda takipçiler firmanın kendini değer verdiğini ve önemsediğini bu da işletmeyi rakiplerinin önüne çıkarır.
Sosyal medyada markanın varlığını arttırmak ve takipçi sayısını yükseltmek sadece reklamlar ile sınırlı değildir. Sağlayıcı sektörde güvenilir kuruluşlara rahatlıkla ulaşabilir ve bu sosyal medya yönetimi hizmetinin bir parçasıdır. Ve yönetimin en son ve önemli noktası verilen emeğin ve gayretin performansını izlemek.
Profesyonel Sosyal Medya Yönetimi
Sosyal medya pazarlamasında kullanılan tüm yöntemlerin hedefe ulaşması ve başarısını izlemek için bazı uygulamalar bulunmaktadır. Uygulamaları kullanmak yatırım yapılan dijital pazarlama konusunda performans düşüklüğünde ani kararlar almayı ve strateji değiştirmeyi sağlar.
Sosyal medya hizmetlerine yatırım yapmak için birçok farklı neden vardır. İşini büyütmek ve markasını daha tanınır hale getirmek isteyenler için yapılan yatırım benzersiz bir fırsattır. Genellikle küçük ve orta ölçekli işletmeler olan KOBİ’ler için sosyal medya yönetimi bir zorunluluk haline gelmiş durumdadır.
Sosyal medya yönetimi profesyonel olarak yürütülmesi gereken bir konudur. İyi bir sosyal medya kullanıcısı olmak ile bir sosyal medya yönetmek arasında büyük fark vardır.
Bir uzmanlık alanı olan sosyal medya yönetimi marka itibarı oluşturmakla kalmaz aynı zamanda hedef kitleyi analiz eder ve pazarlama stratejisi ortaya koyar. Bundan dolayı işletmelerin sosyal medya süreçlerini bu konuda uzman olan İnteraktif Plus ile yönetmesi gerekir.

Sosyal Medya Danışmanlığı
İşletmelerin birçoğu sosyal medya yönetimi için ayrı bir ekip kurmak yerine profesyonel destek alır. Bu durum sosyal medya yöneticileri ve olan ihtiyacı arttırır. İyi bir sosyal medya danışmanı, hedef kitle ve rakip analizi yaparak yol haritasını belirler.
Sosyal medyadaki içerikleri ve paylaşımları hazırlar, geri dönüşleri takip eder ve yapılan reklamları çok daha yüksek gitmeleri ulaştırır. Sosyal medya uzmanları birçok konuda kendini yetiştirmiş ve alanında bilgi sahibidir.
Fotoğraf ve video çekimi konusunda bilgisinin bulunması dışında aynı zamanda videoları kurgulayan bilir ve fotoğrafları işleyebilir. Alanındaki tüm yenilikleri takip ederek en yüksek verimi almak için doğru reklam yönetimini gerçekleştirir.
Sosyal medya yönetimi konusunda hizmet veren İnteraktif Plus aranan tüm bu özelliklere sahip çalışanları ile beklentileri karşılayacak seviyeye sahiptir.
Sosyal Medya Reklamları
Sosyal medya platformlarında kullanıcı sayısının artması ile birlikte sosyal medya reklamcılığı da öne çıkmaya başladı. İşletmelerin ve markaların geleneksel pazarlama anlayışının dışında arayışlara girmesi reklamcılığın önemini arttırıyor.
Daha fazla hedef kitleye ulaşmayı çok daha düşük maliyetler ile yapmak isteyen işletmeler profesyonel sosyal medya reklamcıları ile çalışıyor. Sosyal medyadaki reklam kampanyaları, klasik reklam pazarlamalarına göre çok daha kolay geri dönüş sağlıyor ve ölçümleniyor.
Sosyal medya reklamcılığında dikkat edilen en önemli ayrıntı tüm sosyal paylaşım sitelerinde olmak yerine markaya uygun mecralarda yer almaktır. Dolayısıyla reklam odanı seçilirken hedef kitle kadar reklamın amacı ve stratejisi de önem taşır.
Reklamın yayınlanmasını istendiği bölge ya da lokasyon ile belirlenen bütçe dikkate alınır. Doğru sosyal medya alanının seçilmesinin ardından reklamların ilgi çekici ve kaliteli olabilmesi için her türlü materyal kullanılır.

Sorular İle Sosyal Medya Yönetimi
Çünkü, insanların büyük bir bölümünün kullandığı sosyal medya üzerinden çok daha fazla hedef kitleye ulaşmak mümkündür. Markalar ve işletmeler açısından doğru hedef kitleye ulaşmak tanınırlık ve satış stratejisi için büyük bir öneme sahiptir. Bundan dolayı sosyal medya yönetimi bir gereklilik değil zorunluluktur.
Öncelikle sosyal medyanın kullanım amacını ve hedef kitleyi belirlemek dikkat edilmesi gereken önemli konudur. Bunların belirlenmesinin ardından en uygun sosyal medya mecrası tespit edilir. Dikkat edilmesi gereken konulardan biri de bunun için ayrılan bütçedir.
Birçok insan açısından iyi bir sosyal medya kullanıcısının sosyal medya yönettiğine dair yanlış bir algı gelişmiş durumdadır. Oysa sosyal medya yönetimi ile sosyal medya kullanıcısı arasında çok ciddi farklar vardır. Öncelikle bu konuda tecrübe ve deneyim sahibi olan bir bilgi birikimi bulunan insanlar ile çalışmak gerekliliği öne çıkmaktadır.